ژله تنگ ماهی

ژله تنگ ماهی

ژله تنگ ماهی ایده ای بسیار جالب برای تزئین سفره در ایام نوروز است که بسیار خلاقانه و چشم نواز است.

ژله تنگ ماهی

مواد و وسایل لازم

ژله آلوئه ورا 👈 ۱ بسته
ژله بلوبری👈 ۱ بسته
پاستیل به شکل ماهی 👈 به تعداد دلخواه
دو کاسه ته گرد و دیواره دار با دو سایز متفاوت که ظرف کوچکتر بتواند داخل ظرف بزرگتر قرار بگیرد.

ژله تنگ ماهی

طرز تهیه ژله تنگ ماهی

ابتدا داخل کاسه بزرگتر را کمی چرب کنید. پودر ژله بلوبری را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به هم بزنید تا خوب حل شود. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و باز هم خوب مخلوط کنید. کمی از ژله را کف ظرف بریزید و داخل یخچال بگذارید تا ببندد.
زمانی که ژله کف ظرف بست، بقیه ژله را داخل ظرف بریزید تا نیمه های ظرف را بپوشاند، سپس خارج کاسه کوچکتر را کمی چرب کرده و آن را داخل کاسه بزرگ قرار دهید و جسم سنگینی داخل آن بگذارید تا فقط دیواره کاسه از ژله بسته شود.

ژله تنگ ماهی

بعد از اینکه ژله در دیواره های کاسه بزرگ بست، کاسه کوچک را بردارید و ژله آلوئه ورایی را که آماده کرده اید تا نیمه داخل آن بریزید و دوباره داخل یخچال بگذارید تا ببندد.

ژله تنگ ماهی ژله تنگ ماهی
بعد از اینکه ژله بست، پاستیل های ماهی را روی آن بچینید و بقیه ژله آلوئه ورا را به آرامی روی آن بریزید و داخل یخچال بگذارید تا ببندد.
ژله تنگ ماهی

بعد از اینکه ژله بست، آن را از داخل کاسه خارج کرده و لبه های آن را با استفاده از یک قالب دایره ای مناسب به صورت کنگره ای برش بزنید تا شبیه تنگ شود.
این ژله بسیار زیبا و چشم نواز می تواند زینت بخش سفره در ایام نوروز باشد.

درباره نویسنده این مطلب:
صفورا کیانی صفورا کیانی تجربیات خود در زمینه آشپزی های خلاقانه را توسط سایت کیان فود در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. همه عکس ها و مطالب توسط ایشان تهیه شده است و از جایی کپی برداری نشده و برای اولین بار ارائه میشود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *