طرز تهیه کوکوی کینوا

کوکو یکی از غذاهای معروف در آشپزی ایرانی است. در طبخ انواع مختلف این غذا از سبزی، پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای، قارچ،سیب زمینی و ادویه به طور معمول استفاده می‌شود. کوکو معمولاً به صورت پهن و گرد یا بیضی درست می‌شود.
در ادامه طرز تهیه کوکوی کینوا آموزش داده می شود که یک غذای کاملاً گیاهی (وگان ) است و در تهیه آن از تخم مرغ استفاده نشده است.

و اما یک غذای دیگه از سری غذاهای آشپزخانه من که عزیزان گیاهخوار یا وگان هم با خیال راحت میتونن درست کنند و از خوردنش لذت ببرن.
این غذا کاملاً ابتکار خودمه که اعضای خانواده خیلی پسندیدن ، امیدوارم شما هم بپزید و خوشتون بیاد.

طرز تهیه کوکوی کینوا

طرز تهیه کوکوی کینوا 

من 150 گرم کینوای سفید رو با آب مثل کته پختم ولی نذاشتم ته دیگ ببنده ، نیم کیلو سیب زمینی رو خرد کردم و با کمی آب پختم. خرد کردم که زودتر بپزه.
سیب زمینی و کینوا رو در ظرفی ریختم و حسابی کوبیدم تا له شه. میتونید در میکسر له کنید.
نمک ، فلفل ، پودر سیر ، پودر پاپریکا و حدود 2 قاشق غذاخوری نشاسته بهش اضافه کردم ، کمی جعفری خرد شده ریختم ، 2 قاشق غداخوری پودر گردو ، یک قاشق غداخوری پودر تخم کتان و یک قاشق غداخوری پودر دانه چیا (chia seed) ریختم و کمی زعفران ، همه رو با هم مخلوط کردم و در اندازه های دلخواه مثل کتلت یا کوکو در دستم صاف کردم و در کمی روغن سرخ کردم. کف دستتونو کمی باید نم کنید که نچسبه.
با گوجه و خیارشور و یا سالاد خیلی می چسبه ، امیدوارم خوشتون بیاد و از خوردنش لذت ببرید.
نوش جونتووووون 😍

برای مشاهده روش پخت کینوا اینجا کلیک کنید.

امیدوارم  طرز تهیه کوکوی کینوا برای شما مفید باشد و اگر این غذا را تهیه کردید از نوش جان کردن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *