آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

سبزه عید از نشانه‌های نوروز و اجزای سفره هفت سین است. سبزه از جوانه گندم، جو، عدس و… رویانده می‌شود. معتقدند که شادابی و خرمی را در طول سال به همراه دارد. مرسوم است که سبزه را تا روز سیزدهم نوروز که سیزده به در خوانده می‌شود نگاه داشته و همراه با آن بدی‌ها و کدورت‌ها را دور بریزند.

آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

ایده های زیادی برای درست کردن سبزه های خلاقانه و چشم نواز وجود دارد که سبزه دو رنگ یکی از زیباترین ایده ها است. در این مطلب به آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز پرداخته می شود.

   آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز ایده های زیادی برای درست کردن سبزه های خلاقانه و زیبا وجود دارد که سبزه دو رنگ یکی از زیباترین ایده ها است. در این مطلب به آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز پرداخته می شود.
آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

سه واحد بذر خرفه را در یک ظرف جدا خیس کنید. یک واحد بذر خاکشیر را هم در یک ظرف جدا خیس کنید. بعد از حدود چهار ساعت وقتی لعاب پیدا کرد، بذر خرفه را به آن اضافه کنید. بذر خرفه به دلیل اینکه لعابی ندارد به تنهایی قابل استفاده نیست و بذر خاکشیر کمکش می کند که روی کار بماند. بذر منداب را هم جدا خیس کنید.

روی یک کاسه یکبار مصرف را با پارچه تنظیف بپوشانید و برای زیبایی کار لبه های تنظیف را زیر کاسه ببرید و دورتا دور آن را با یک نخ و سوزن ضخیم بدوزید که حرکت نکند. روی آن را آب اسپری کنید.
گیاه منداب به رنگ قرمز و خرفه و خاکشیر سبزرنگ می شود. برای مدل دار کردن این سبزه بذر آماده و لعاب انداخته منداب را با دست برداشته و روی جاهایی از تنظیف که دوست دارید قرمز رنگ شود، بکشید.  باید بدانید که فقط یک لایه بذر باید روی کار باشد اگر بیشتر باشد یا سبز نمی شود یا موقع سبز شدن حالت زشتی به خودش می گیرد. بعد جاهای خالی را با بذر خرفه و خاکشیر بپوشانید.

آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروزآموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروزآموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

بعد از اتمام کار روی آن را حسابی با آب اسپری کنید. یک نایلون بزرگ را چندتا سوراخ کنید و روی کار به صورت کله قندی (مثل خنچه های عقد) بکشید، مواظب باشید نایلون روی کارتان نچسبد. روزی چند بار نایلون را برداشته و روی بذرها را آب اسپری کنید تا زمانی که یک رنگ سبز را ببینید که بذرها جوانه زدن نایلون را بردارید و الان اگر زیر کار را نگاه کنید می بینید که کارتان ریشه زده است. از آن به بعد دوبار در روز (صبح و عصر ) آن را با آبپاش به آرامی آب بدهید.
سبزه دو رنگ ويژه نوروز شما آماده است.
این سبزه را می توانید یک هفته به نوروز تهیه کنید.

آموزش درست کردن سبزه دو رنگ ويژه نوروز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *