دسر لیوانی کدو حلوایی

کدو حلوایی میوه‌ای شیرین و به رنگ زرد یا نارنجی است و معمولاً یک طرف آن بزرگتر و پهنتر از طرف دیگر است و برای خوردن کاشته می‌شود. دسر لیوانی کدو حلوایی از سه لایه بیسکویت، خامه و کدو حلوایی تهیه می شود و یک دسر خیلی خوشمزه و شیک است.

دسر لیوانی کدو حلوایی       دسر لیوانی کدو حلوایی

از آن می‌توان برای تهیهٔ سوپ، دسر یا کیک استفاده کرد. دانه‌های درون کدو هم خوراکی هستند، تخمهٔ کدو که از همین دانه‌ها تهیه می‌شود.

کدو حلوایی غنی از ویتامین A، C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود). ســرشار از ویــتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامــین‌های B6، تــیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.

مواد لازم جهت تهیه دسر لیوانی کدو حلوایی

کدو حلوایی 👈 یک عدد متوسط
بیسکویت پتی بور 👈 یک بسته
کافی میکس 👈 یک بسته کوچک
خامه 👈 250 گرم
پودر قند 👈 100 گرم
خلال پسته 👈 جهت تزئین

دسر لیوانی کدو حلوایی

طرز تهیه دسر لیوانی کدو حلوایی

دسر کدو حلوایی 🎃🎃🎃

این دسر لیوانی در سه لایه تهیه می شود. برای لایه اول بیسکویت پتی بور را خرد کنید و با کافی میکس کمی نرمش کنید و تا یک سوم لیوان ها را با آن پر کنید، برای لایه وسط خامه زده شده و کمی پودر قند را مخلوط کنید و برای لایه سوم کدو حلوایی را بپزید و پوره کنید. اگر کدوی شما شیرین نبود کمی شکر یا شیره به آن اضافه کنید. روی دسر را با خامه و خلال پسته تزئین کنید.

این دسر شیک و خوشمزه برای میهمانی های تولد و عصرانه مناسب است. اگر رژیم لاغری دارید یا به دلیل اهمیت به تغذیه سالم ، خامه را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید می توانید این دسر خوشمزه را بدون خامه و در دو لایه تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *