خورشت قورمه سبزی با قارچ

خورشت قورمه سبزی با قارچ

قورمه سبزی از نامی‌ترین و مردم ‌پسندترین خورش‌های اصیل ایرانی است که بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و عطر و طعم دلپذیری دارد.

خورشت قورمه سبزی با قارچ

مواد لازم:
💠لوبیا چیتی
💠 سبزی خورشی (تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز، اسفناج)
💠قارچ
💠لیمو عمانی
💠پیاز داغ
💠نمک،فلفل،زردچوبه

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با قارچ:
لوبیا چیتی را از قبل خیس کرده و آب آن را عوض می کنیم، روی حرارت می گذاریم تا نیم پز شود،.سبزی قورمه خرد شده و تفت داده شده را به آن اضافه می کنیم. لیمو عمانی ها را از قبل با آب گرم خیس می کنیم تا نرم شوند و هر یک از آنها را با نوک چاقو سوراخ می کنیم و آن ها را به مواد اضافه می کنیم.سبزی و لوبیا که پخت، پیاز داغ و قارچ تفت داده شده را اضافه می کنیم، سپس نمک، زردچوبه ،ادویه و فلفل را به کل مواد اضافه می کنیم. اجازه می دهیم که غذا با حرارت ملایم بپزد تا جا افتاده و آماده شود.
نکات آشپزی
برای اینکه زعفران شما بهتر رنگ بدهد می توانید درون یک استکان کوچک به مقدار مورد نیاز زعفران بریزید و دو قاشق غذا خوری آب جوش به آن اضافه کنید. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید و داخل قابلمه ریختید استکان حاوی آب و زعفران را در برنج فرو ببرید و دم کنی را روی قابلمه بگذارید. با دم کشیدن برنج ، زعفران هم دم می کشد و بهتر رنگ می دهد.

خورشت قورمه سبزی با قارچ

ته دیگ آرد و ماست
از تركيب 2 قاشق ماست ، 2 قاشق آرد ، 4 یا 5 قاشق آب ، نمک و زردچوبه خمير نسبتاً شلی درست كنيد، کف قابلمه روغن بریزید و کنجد بپاشید، سپس خمیر را به آرامی و با قاشق درون قابلمه بریزید و بعد آرام برنج آبكش شده را روی آن بریزید این ته دیگ بسيار خوشمزه می شود و كاملاً مزه ته دیگ نان می دهد ولى لذيذتر و لطيف تر است.

خورشت قورمه سبزی با قارچ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *