خوراک کینوا قالبی با سبزیجات

خوراک کینوا قالبی با سبزیجات

این خوراک یک غذای سالم،مقوی و بسیار خوشمزه با دانه های کینوا است که تهیه آن بسیار ساده و سریع است.

خوراک،خوردنی‌ای است که در جوامع متفاوت به صورت خام و دست‌نخورده، تغییریافته و یا نیمه‌تغییریافته برای مصرف آماده می‌شود. عادات غذایی در فرهنگ‌های گوناگون مختلف است. اکثر جوامع با توجه به سنن و رسومشان رسم‌های مخصوصی برای آشپزی و اولویت‌های غذایی‌شان دارند. بسیاری از فرهنگ‌ها غذاهای خود را توسط روش‌های تدارک، شیوه‌های آشپزی، و تهیه غذا متنوع ساخته‌اند.

عادت‌های غذایی در سلامتی و مرگ‌ومیر انسان‌ها نقش اساسی دارند. عدم تناسب میان انرژی دریافت‌شده از غذاها و سوزاندن آن موجب سوءتغذیه یا چاقی می‌شود. علت سوءتغذیه همچنین ممکن است کمبود نوعی ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و غیره در رژیم غذایی باشد.

این خوراک سرشار از مواد غذایی مفید است و ظاهری زیبا و طعمی بی نظیر دارد، و می تواند در رژیم غذایی مبتنی بر تغذیه سالم جایگاه ویژه ای داشته باشد.

Vegetable quinoa

مواد لازم جهت تهیه خوراک کینوا قالبی با سبزیجات :
کینوا سفید 👈 یک چهارم پیمانه
کینوا قرمز 👈 یک چهارم پیمانه
کدو سبز 👈 دو عدد متوسط
هویج 👈 دو عدد متوسط
نخود سبز 👈 یک چهارم پیمانه
گوجه فرنگی 👈 یک عدد متوسط
ذرت 👈 یک چهارم پیمانه
بادام هندی 👈 یک چهارم پیمانه
کنجد 👈 به مقدار دلخواه
نمک و فلفل 👈 به میزان لازم

خوراک کینوا قالبی با سبزیجات

طرز تهیه خوراک کینوا قالبی با سبزیجات:
کینوا را قبل از مصرف چند ساعت خیس می کنیم. سپس دانه های کینوا سفید را در یک صافی با سوراخ های بسیار ریز ریخته و به آرامی می شوئیم. به ازای یک پیمانه کینوا دو پیمانه آب در قابلمه ریخته و می گذارم 20 دقیقه بجوشد.
کینوا قرمز را هم به همین روش می پزیم.
هویج و کدو سبز را به صورت نواری برش داده و کمی سرخ می کنیم. نخود سبز پخته شده و ذرت را به آن اضافه کرده و با کمی نمک و فلفل تفت می دهیم.
به کینوا پخته شده، نمک و کمی فلفل اضافه کرده و آن را به صورت قالبی در ظرفی که می خواهیم سرو کنیم قرار می دهیم و سبزیجات سرخ شده را کنار ظرف می کشیم. روی سبزیجات کنجد و بادام هندی می ریزیم. کنار بشقاب گوجه فرنگی، لیموترش و ریحان می چینیم.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *