عضله سازی با پروتئین طبیعی

عضله سازی با پروتئین طبیعی

عضله یا ماهیچه یکی از بافت های مهم تشکیل دهنده سیستم حرکتی بدن است. وظیفه اصلی عضله اعمال نیرو و به دنبال آن ایجاد حرکت است. ماهیچه‌ها انرژی شیمیایی مواد غذایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند، حرکت بدن از انقباض و انبساط ماهیچه‌ها حاصل می‌شود.
عضله سازی با پروتئین طبیعی

چیزی که همه بدنسازان بـه دنبال آن هستند، عضله سازی است. عضله سازی با تمرین، نظم، تلاش و تغذیه ورزشی مناسب به دست می آید.

ترکیب رژیم غذایی غنی از پروتئین با کیفیت بالا و تمرینات بدنی قدرتی، بهترین و تنها روش غیر دارویی برای عضله سازی است.

به دلیل اینکه در این روزها بخش زیادی از مکمل های پروتئینی در بازار تقلبی بوده و اکثراْ دست ساز و از داروهای استرئیدی و آنابولیکی و قرص های دیگر مانند دگزا استفاده می کنند و سودجویان با نابود کردن سلامتی به فکر بردن سود بیشتر می باشند، عضله سازی با پروتئین طبیعی بهترین و مطمئن ترین راه است.

عضله سازی با پروتئین طبیعی

 میزان نیاز ورزشکاران به پروتئین

میزان نیاز ورزشکاران به پروتئین با توجه به شدت تمرین، کالری مورد نیاز، هدف وزن کم کردن یا افزایش وزن، زمان تمرین، وزن کنونی، کیفیت پروتئین مصرفی و سن ورزشکار متغیر است. به عنوان یک قاعده کلی میزان نیاز ورزشکاران استقامتی به پروتئین 1.2 تا 1.4 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است و میزان نیاز ورزشکاران قدرتی و توانی 1.2 تا 1.7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می باشد. این مقادیر با توجه به زمان و شدت تمرین افزایش می یابد. برخی تحقیقات میزان 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای ورزشکارانی که در حال کاهش وزن هستند، پیشنهاد می کند.

عضله سازی با پروتئین طبیعی

نکات ویژه مصرف پروتئین در ورزشکاران

  • بهتر است افراد پروتئین مورد نیاز خود را از منابع غذایی دریافت کنند و اصولا نیازی به مصرف مکمل های پروتئینی نه برای افراد عادی و نه ورزشکاران نمی باشد. عضله سازی با پروتئین طبیعی مطمئن ترین راه است و عوارض خطرناک مکمل ها را ندارد.
  • پروتئین با کیفیت بالا بطور کلی پروتئین های حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند که به سرعت توسط عضلات می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
  • اگر شخص پروتئین روزانه خود را در چند وعده تقسیم کند، پروتئین بیشتری به عضله تبدیل می شود نسبت به زمانی که کل پروتئین را در یک وعده مصرف کند.
  • مصرف بیشتر پروتئین به معنای کسب نتیجه بهتر نمی باشد و اگر بیش از حد نیاز پروتئین به مدت طولانی مصرف کنید می تواند سبب دفع کلسیم از بدن و به دنبال آن بروز مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان هاو تخریب دندان ها، گرفتگی عضلات، افزایش فشار خون و غیره گردد.
  • بدن ما در حالت سلامت می تواند هم از پروتئين غذاهای حيوانی و هم پروتئين غذاهای گياهی استفاده نمايد. مهم اين است که ما غذاهای غنی از نظر پروتئين را بشناسيم و هر کدام را که بيشتر دوست داريم و در اختيار ما هست مصرف نمائيم.
  • کینوا یک غذای گیاهی دارای پروتئین با کیفیت بالا است که نه اسید آمینه ضروری را دارد.

عضله سازی با پروتئین طبیعی

در نهایت به این نتیجه می رسیم که انتخاب تغذیه ورزشی مناسب و عضله سازی با پروتئین طبیعی راهی مطمئن و بی خطر برای رشد طبیعی ماهیچه ها فراهم می کند.

با استفاده از ورزش صحیح و تغذیه سالم در حفظ تندرستی بدن های خود کوشا باشید.عضله سازی با پروتئین طبیعی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *