صبحانه با نان تست

بسیاری از متخصصین تغذیه، صبحانه را وعدهٔ بسیار با اهمیتی می‌دانند که در آغاز روز، انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. می توانید با ایده های خلاقانه صبحانه های خوشمزه و زیبایی با نان تست و مواد غذایی از گروه های مختلف تهیه کنید.در اینجا چند نوع صبحانه با نان تست و دانه چیا آموزش داده می شود.
بهتر است نان تستی كه قرار است برای تهیه صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌های سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و می‌توانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینكه فیبرهای غذایی با تحریك حركات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم می‌گیرند. 

صبحانه با نان تست

تست پنیر، گوجه و خیار

بیشتر ما نان و پنیر را با شكل سنتی آن تصور می‌كنیم اما همین صبحانه سنتی می‌تواند به‌ سادگی شكل و طعم جدید و متفاوتی به‌ خود بگیرد.
پنیر را روی نان‌ تست بمالید و روی آن را با خیار و گوجه حلقه شده بپوشانید. می توانید یک برش کوچک لیمو ترش هم روی آن بگذارید. روی همه مواد به اندازه یک قاشق غذا خوری دانه چیا بریزید.

صبحانه با نان تست

تست ماست یونانی و مربا

ماست یونانی را روی نان‌ تست بمالید و روی آن را با مربای دلخواه بپوشانید. روی همه مواد به اندازه یک قاشق غذا خوری دانه چیا بریزید.

صبحانه با نان تست

تست تخم مرغ و کاهو

تخم را به دلخواه نیمرو یا آبپز کنید و روی نان تست بگذارید. تکه های کاهو و لیمو ترش برش خورده را کنار تخم مرغ بگذارید. روی همه مواد به اندازه یک قاشق غذا خوری دانه چیا بریزید.

صبحانه با نان تست

تست ارده شیره، موز و بادام

ارده را با شیره انگور مخلوط کنید و روی نان تست بمالید. موز را حلقه کرده و روی آن بچینید. بادام را روی موز ها بچینید.

صبحانه با نان تست

روی همه مواد به اندازه یک قاشق غذا خوری دانه چیا بریزید.

صبحانه با نان تست

تست جوانه شبدر، هویج و پسته

جوانه شبدر، هویج رنده شده، پسته و برش لیمو ترش را روی نان تست بچینید. روی همه مواد به اندازه یک قاشق غذا خوری دانه چیا بریزید.

صبحانه با نان تست

در تهیه این پنج صبحانه با نان تست از دانه چیا استفاده شده است. دانه چیا در واقع بالاترین منبع گیاهی امگا ۳ موجود در جهان است، علاوه بر این سرشار از کلسیم، پروتئین و فیبر است. دانه چیا یک منبع غنی از ویتامین های گروه B است، همچنین سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، فسفر و روی است.

۲۸ گرم دانه‌ی چیا حاوی:

  • فیبر: ۱۱ گرم.
  • پروتئین: ۴ گرم.
  • چربی: ۹ گرم (که ۵ گرم آن امگا۳ است).
  • کلسیم: ۱۸٪ از آنچه برای مصرف روزانه توصیه می‌شود.
  • منگنز: ۳۰٪ از آنچه برای مصرف روزانه توصیه می‌شود.
  • منیزیم: ۳۰٪ از آنچه برای مصرف روزانه توصیه می‌شود.
  • فسفر: ۲۷٪ از آنچه برای مصرف روزانه توصیه می‌شود.

همچنین حاوی میزان قابل توجهی روی، ویتامینB3(نیاسین)، پتاسیم، ویتامین B1( تیامین) و ویتامین B2 است.

صبحانه با نان تست

صبحانه با نان تست و دانه چیا گزینه مناسبی برای افرادی است که در رژیم لاغری و تناسب اندام هستند. بسیاری از کارشناسان سلامت بر این باورند که دانه‌های چیا در کاهش وزن موثرند. دانه‌های چیا سرشار از پروتئین و فیبر هستند، که هر دو در کاهش کاهش وزن نقش مهمی ایفا می‌کنند.
دانه چیا مقادیر زیادی آب را جذب می‌نماید و در معده حجیم می‌شود، که همین امر حس سیری را افزایش داده و جذب مواد غذایی را کند می‌نماید. پروتئین موجود در دانه‌های چیا می‌تواند به کاهش اشتها و جذب کمتر غذا کمک کند.

برای سفارش و خرید چیا با شرکت کیان فود تماس بگیرید. یا از طریق دایرکت اینستاگرام و تلگرام پیام بدهید.
۰۹۳۷۶۱۶۸۵۵۸ موبایل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *