سالاد اسفناج، کینوا و انار

سالاد اسفناج، کینوا و انار

این سالاد رنگارنگ، خوشمزه و مقوی را می توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک استفاده نمائید. فصل انار زمان مناسبی برای تهیه سالاد اسفناج، کینوا و انار است.

این سالاد مغذی برای فصل سرد سال مناسب است، زیرا در فصول سرد تمایل به خوردن میوه ها و سبزیجات کمتر می شود و این سالاد به دلیل وجود میوه ها و سبزیجات و اهمیت آنها برای کمک به حفظ سیستم ایمنی بدن مناسب است. 

سالاد اسفناج، کینوا و انار

مواد لازم جهت تهیه سالاد اسفناج، کینوا و انار:

کینوا 👈 یک دوم پیمانه کینوا پخته شده

اسفناج 👈 3 پیمانه خرد شده

انار 👈 یک دوم پیمانه دانه انار

پسته خام 👈یک سوم پیمانه

روغن زیتون 👈 یک چهارم پیمانه

سرکه سیب 👈 یک چهارم پیمانه

نمک و فلفل سیاه 👈 به میزان لازم

سالاد اسفناج، کینوا و انار

طرز تهیه سالاد اسفناج، کینوا و انار:

اسفناج ها را پاک کرده و می شوئیم. آنها را به صورت درشت خرد کرده و در ظرفی که می خواهیم سالاد را سرو کنیم، می ریزیم.

سالاد اسفناج، کینوا و انار
دانه های انار را به ظرف اضافه می کنیم.

سالاد اسفناج، کینوا و انار

کینوا پخته شده و پسته ها را اضافه می کنیم. (جهت مطالعه روش پخت کینوا اینجا کلیک کنید.)

در نهایت سرکه سیب، نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون را اضافه کرده و میل نمائید.

اگر در رژیم غذایی خود به تغذیه سالم و خوردن غذاهای گیاهی اهمیت می دهید این سالاد انتخاب مناسبی برای شما است.

ارزش غذایی:

اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند. فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود. ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست. این سبزی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله A، K، D و E بوده و حاوی مواد معدنی خوبی نیز هست.

پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌های B است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بیماری‌های متعدد پیشگیری می‌کند. ویتامین B6 برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. کمبود ویتامین B6 منجر به ناکارآمدی سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت‌ها می‌شود. همچنین مصرف پسته به ساخته شدن مناسب گلبول‌های قرمز خونی کمک می‌کند. پسته یکی از بهترین منابع پتاسیم محسوب می‌شود که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است.
مصرف پسته چون سرشار از ویتامین E است برای پوست مفید است؛ زیرا ویتامین E پوست را از آسیب اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. پسته یکی از مغزهایی است که بیشترین مقدار فیبر را در خود دارد و می‌تواند علاوه بر بهبود هضم غذا به کاهش میزان کلسترول و قند خون کمک کند. همچنین پسته به عنوان یک منبع آهن برای جلوگیری از کم‌خونی مفید است.

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد.

کینوا پروتئین و فیبر بالایی دارد و سرشار از منیزیم، ویتامین B-6، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین E و آنتی اکسیدان های مختلف مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *