اسموتی کیوی انبه

اسموتی کیوی انبه

اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که بافت دارد و آبکی نیست. اسموتی اصولاً از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می شود. میوه یا سبزیجات را داخل غذاساز می ریزید تا خرد و پوره شوند.

اسموتی کیوی انبه

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است. ویتامین ث موجود در کیوی ۲ برابر پرتقال، ۶ برابر لیمو ترش و میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب است. همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و سایر ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد. و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است. مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است. از میزان منیزیم بسیار بالایی نیز برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها و بیمارهای قلبی را کاهش می‌دهد. همچنین دارای مس، آهن و فسفر است. کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی دارد، از این‌رو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.

انبه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می آید، طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود.

انبه میوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و آنتی‌اکسیدان است. این میوه موجب تقویت دستگاه گوارش و کلیه نیز می‌شود، و به علت آهن فراوانی که دارد از آنمی جلوگیری می‌کند.

مواد لازم جهت تهیه اسموتی کیوی انبه :
کیوی 👈سه عدد متوسط
انبه 👈دو عدد متوسط

طرز تهیه اسموتی کیوی انبه : 
برای تهیه اسموتی بی نظیر کیوی انبه ابتدا کیوی ها را با تکه کوچکی یخ در مخلوط کن پوره کنید و در لیوان بریزید سپس انبه را با تکه کوچکی یخ در مخلوط کن پوره کرده و به آرامی روی لایه کیوی بریزید.

اسموتی کیوی انبه را می توانید به عنوان یک میان وعده سالم و پر انرژی نوش جان کنید.

اسموتی کیوی انبه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *